GEURKUNST | Olfactory ART
Natuurlijke geuren hebben een helende kracht en roepen beelden en herinneringen op die ik in mijn kunstobjecten en installaties tot uitdrukking brengt. Deze geuren, afkomstig van bloemen, planten en bomen zijn daarnaast ook daadwerkelijk te ruiken in de kunstwerken zelf. Mijn werk omvat panelen, wandtapijten, objecten en installaties. Elk werk heeft een unieke, natuurlijke geur en een eigen geursysteem. Bekijk mijn portfolio hieronder.
Lees hier meer over mijn geurkunst

Water | Olfactory tapestry (2022)
Photo composition on shaped velvet, natural scent composition with red mandarin.
Dimensions: W 244 x H 133 cm
Water can change your perspective; it can create reflections, a lens to enlarge, make you see the world upside down. Going underwater as a metaphoric entry to our subconsiousness; in a same way as scent can make this happen. And find lost memories. This olfactory tapistry ‘Water’ is an ode to all these aspects of water. Aromatic waters-hydrosols- are the other product of distilled plants. Where essential oils are extreme concentrated, hydrosols contain only 0,1% of EO. Still, the scents are indispecable recognizable. For this work, I created a fragrant composition with ‘water like’ properties; to meditate with open eyes and nose and follow a lead to inner wisdom.
Dimensions: W 244 x H 133 cm
Water can change your perspective; it can create reflections, a lens to enlarge, make you see the world upside down. Going underwater as a metaphoric entry to our subconsiousness; in a same way as scent can make this happen. And find lost memories. This olfactory tapistry ‘Water’ is an ode to all these aspects of water. Aromatic waters-hydrosols- are the other product of distilled plants. Where essential oils are extreme concentrated, hydrosols contain only 0,1% of EO. Still, the scents are indispecable recognizable. For this work, I created a fragrant composition with ‘water like’ properties; to meditate with open eyes and nose and follow a lead to inner wisdom.

Moss girl | Olfactory tapestry (2021)
Photo composition on shaped velvetnatural fragrances of moss
100x 100 cm
Touch and smell creates the feeling of closeness. Moss girl has this tactile factor by the use of velvet and the shaping of the material. The smell of three types of moss can be perceived on het "venus mound'
Mosmeisje( 2021)
Fotographics op 3d bewerkt fluweel, natuurlijke geurcompositie van mossoorten.(ingebouwd geursysteem)
1.00 x 1.00 cm
Aanraking en geur zorgt voor het gevoel van nabijheid. Mosmeisje heeft een hoge ‘aaibaarheidsfactor’: het werk is uitgevoerd op fluweel. Door de bewerking van het materiaal is de figuur ruimtelijk geworden waarbij de venusheuvel de onverwachte zoete geur van drie mossoorten draagt.
100x 100 cm
Touch and smell creates the feeling of closeness. Moss girl has this tactile factor by the use of velvet and the shaping of the material. The smell of three types of moss can be perceived on het "venus mound'
Mosmeisje( 2021)
Fotographics op 3d bewerkt fluweel, natuurlijke geurcompositie van mossoorten.(ingebouwd geursysteem)
1.00 x 1.00 cm
Aanraking en geur zorgt voor het gevoel van nabijheid. Mosmeisje heeft een hoge ‘aaibaarheidsfactor’: het werk is uitgevoerd op fluweel. Door de bewerking van het materiaal is de figuur ruimtelijk geworden waarbij de venusheuvel de onverwachte zoete geur van drie mossoorten draagt.

Pilgrim| Installation (2021)
(detail)
Size total Installation
120 x 180 x 40 cm
Materials: Ceramics with gold leaf (14 krt), prepared seedlings, incorporated scent of honey and woods
The feet stand in front of an indigo black canvas with gold leaf and a wooden stick.
Size total Installation
120 x 180 x 40 cm
Materials: Ceramics with gold leaf (14 krt), prepared seedlings, incorporated scent of honey and woods
The feet stand in front of an indigo black canvas with gold leaf and a wooden stick.

Single pine | Olfactory tapestry (2021)
Materials: photographic, two-sided tapestry on flat, heavy cotton with the natural scent of the (scotch) pine.
071 x 254 cm
The scent of the Scots pine stands for 'peace and space'. The smell evokes an outdoor feeling, contributed by the ingredients . Pine scent is an expectorant which opens the nose. This allows us to smell better and breathe more deeply. This art can hang freely in the room or, as here, against a back wall.
I tell more about it in the clip. (NL)
'Alleenstaand' is een fotografische, tweezijdige tapisserie uitgevoerd op vlak, zwaar katoen met de natuurlijke geur van de (grove) den. De geur van de grove den staat voor ‘rust en ruimte’. Dat zegt iets over het buitengevoel dat de geur oproept en de inhoudsstoffen die daar aan bijdragen. Dennengeur heeft een slijmoplossend vermogen zodat we letterlijk de neus voelen opengaan. We kunnen hierdoor beter ruiken en dieper ademhalen. Dit werk kan vrij in de ruimte hangen of zoals hier tegen een achterwand.
071 x 254 cm
The scent of the Scots pine stands for 'peace and space'. The smell evokes an outdoor feeling, contributed by the ingredients . Pine scent is an expectorant which opens the nose. This allows us to smell better and breathe more deeply. This art can hang freely in the room or, as here, against a back wall.
I tell more about it in the clip. (NL)
'Alleenstaand' is een fotografische, tweezijdige tapisserie uitgevoerd op vlak, zwaar katoen met de natuurlijke geur van de (grove) den. De geur van de grove den staat voor ‘rust en ruimte’. Dat zegt iets over het buitengevoel dat de geur oproept en de inhoudsstoffen die daar aan bijdragen. Dennengeur heeft een slijmoplossend vermogen zodat we letterlijk de neus voelen opengaan. We kunnen hierdoor beter ruiken en dieper ademhalen. Dit werk kan vrij in de ruimte hangen of zoals hier tegen een achterwand.

Fougère | Wall object (2020)
Materials: Photo on plexiglass, porcelain, quill pen, strings, tuning pegs, stainless steel, plant material and natural scents.
100 x 68 x 10 cm
Fougére was created as a result of the home fragrance I designed last year for the company Robeco, which contains a fougére note. Fougère (fern) is a compound fragrance. It consists of components that reflect the feeling and experience of the forest. The first Fougère perfumes date from 1882, the time when Impressionism and Symbolism flourished in the art movements. A fragrance that only exists as an 'idea' - real fern distillates did not yet exist, even now they are rare - was an invitation to express this 'idea', Fougére's inspiration, in scent and form.
Fotomontage op plexiglas, porselein, ganzenveer, snaren, stemsleutels, rvs, plantenmateriaal en natuurlijke geuren.
100 x 68 x 10 cm
Fougére is ontstaan naar aanleiding van de huisgeur die ik afgelopen jaar ontwierp voor Robeco, waar een fougére noot in zit. Fougère (varen) is een samengestelde geur. Het bestaat uit componenten die het gevoel en beleving van het bos weerspiegelen. De eerste Fougère parfums komen uit 1882, de tijd waarin in de kunststromingen het impressionisme en symbolisme tot bloei kwam. Een geur die alleen als een ‘idee’ bestaat,-echte varen destillaten bestonden nog niet, ook nu zijn deze zeldzaam-, was een uitnodiging om dit ‘idee’, Fougére’s inspiratie, in geur en vorm weer te geven.
Natuur is belangrijker dan ooit; buiten is er ademruimte en gelegenheid om even de zinnen te verzetten. Een wandeling in de frisse buitenlucht brengt rust. Ook kunst kan je helpen even in een andere wereld te stappen. Mijn nieuwe serie geurkunst heeft als thema de relatie van de mens en de natuur; ‘Human nature’
100 x 68 x 10 cm
Fougére was created as a result of the home fragrance I designed last year for the company Robeco, which contains a fougére note. Fougère (fern) is a compound fragrance. It consists of components that reflect the feeling and experience of the forest. The first Fougère perfumes date from 1882, the time when Impressionism and Symbolism flourished in the art movements. A fragrance that only exists as an 'idea' - real fern distillates did not yet exist, even now they are rare - was an invitation to express this 'idea', Fougére's inspiration, in scent and form.
Fotomontage op plexiglas, porselein, ganzenveer, snaren, stemsleutels, rvs, plantenmateriaal en natuurlijke geuren.
100 x 68 x 10 cm
Fougére is ontstaan naar aanleiding van de huisgeur die ik afgelopen jaar ontwierp voor Robeco, waar een fougére noot in zit. Fougère (varen) is een samengestelde geur. Het bestaat uit componenten die het gevoel en beleving van het bos weerspiegelen. De eerste Fougère parfums komen uit 1882, de tijd waarin in de kunststromingen het impressionisme en symbolisme tot bloei kwam. Een geur die alleen als een ‘idee’ bestaat,-echte varen destillaten bestonden nog niet, ook nu zijn deze zeldzaam-, was een uitnodiging om dit ‘idee’, Fougére’s inspiratie, in geur en vorm weer te geven.
Natuur is belangrijker dan ooit; buiten is er ademruimte en gelegenheid om even de zinnen te verzetten. Een wandeling in de frisse buitenlucht brengt rust. Ook kunst kan je helpen even in een andere wereld te stappen. Mijn nieuwe serie geurkunst heeft als thema de relatie van de mens en de natuur; ‘Human nature’

Dancing tree (2021) Tapestry -painting, take home scent
Materials: Wool (tufted tapistry), paint, scent composition
Getuft doek, pigment verf, geurcompositie
90x 100 cm
The scent of 'Dancing tree' represents a feeling of freedom and happy outdoor life. The scent composition contains notes of hay and trees and is presented in a take home version.
Getuft doek, pigment verf, geurcompositie
90x 100 cm
The scent of 'Dancing tree' represents a feeling of freedom and happy outdoor life. The scent composition contains notes of hay and trees and is presented in a take home version.

Atmos Spheres | Installation (2019)
Materials: Ceramics, white leaf gold (13,6 kr), natural scents, perspex, pedestals, table, tapestry
Size: | Table with objects ø1.30 , 1. 20 h
Tapestry : 1.40 b x 2.00 h
The olfactory art Installation Atmos Spheres contain scents and symbols that can evoke similar (universal and archetypal) but also personal associations.
(NL) Materiaal : Keramiek, wit bladgoud (13,6 kr), natuurlijke geuren, perspex, sokkels, tafel, tapisserie
Size: Tafel met objecten ø1.30 , 1. 20 h
Tapisserie 1.40 b x 2.00 h
De geurkunst installatie Atmos Spheres | Ademruimtes bevat geuren en symbolen die gelijksoortige (universele en archetypische) maar ook persoonlijke associaties kunnen oproepen.
seen @Kunstkapel Amsterdam
Size: | Table with objects ø1.30 , 1. 20 h
Tapestry : 1.40 b x 2.00 h
The olfactory art Installation Atmos Spheres contain scents and symbols that can evoke similar (universal and archetypal) but also personal associations.
(NL) Materiaal : Keramiek, wit bladgoud (13,6 kr), natuurlijke geuren, perspex, sokkels, tafel, tapisserie
Size: Tafel met objecten ø1.30 , 1. 20 h
Tapisserie 1.40 b x 2.00 h
De geurkunst installatie Atmos Spheres | Ademruimtes bevat geuren en symbolen die gelijksoortige (universele en archetypische) maar ook persoonlijke associaties kunnen oproepen.
seen @Kunstkapel Amsterdam

Himalayaceder | 3D wall object (2017)
(ENG) Roof of the world - listening to the earth
Materials : Wood - Ceramics- Leaf gold- Scent of Himalaya Cedar
Size: 60 x60 cm
CEDAR TREES are used in many rituals all over the world. It’s aromatic oil supports meditation. The odor of Cedar grounds, centers and connects us with its universal, scented language. In Tibet the Himalaya Cedar was used by Monks during meditation.
(NL) Op het dak van de wereld - luisteren naar de aarde |
Materiaal hout, bladgoud, keramiek, geur Himalaya Ceder |
Formaat 60 x60 cm
In het vierluik Cedar Tree Heritages zien en ruiken we vier verschillende soorten cederbomen. Cederbomen hebben over de hele wereld een soortgelijke symboliek. Links van de werken kan in de buisjes de cedergeur die specifiek bij het werk hoort worden geroken. Cederbomen worden gebruikt in vele rituelen over de hele wereld. In Tibet werd de Himalaya-ceder tijdens de meditatie door monniken gebruikt.
Seen@Ministry of Finance The Hague
Materials : Wood - Ceramics- Leaf gold- Scent of Himalaya Cedar
Size: 60 x60 cm
CEDAR TREES are used in many rituals all over the world. It’s aromatic oil supports meditation. The odor of Cedar grounds, centers and connects us with its universal, scented language. In Tibet the Himalaya Cedar was used by Monks during meditation.
(NL) Op het dak van de wereld - luisteren naar de aarde |
Materiaal hout, bladgoud, keramiek, geur Himalaya Ceder |
Formaat 60 x60 cm
In het vierluik Cedar Tree Heritages zien en ruiken we vier verschillende soorten cederbomen. Cederbomen hebben over de hele wereld een soortgelijke symboliek. Links van de werken kan in de buisjes de cedergeur die specifiek bij het werk hoort worden geroken. Cederbomen worden gebruikt in vele rituelen over de hele wereld. In Tibet werd de Himalaya-ceder tijdens de meditatie door monniken gebruikt.
Seen@Ministry of Finance The Hague

Atmos Spheres | Impression of the installation
2019 | Materiaal | materials
Keramiek, wit bladgoud (13,6 kr), natuurlijke geuren, perspex, sokkels, tafel, tapisserie | Ceramics, white leaf gold (13,6 kr), natural scents, perspex, pedestals, table, tapestry
Formaat| Size: Tafel met objecten | Table with objects ø1.30 , 1. 20 h
Tapisserie | Tapestry : 1.40 b x 2.00 h
De geurkunst installatie Atmos Spheres | Ademruimtes bevat geuren en symbolen die gelijksoortige (universele en archetypische) maar ook persoonlijke associaties kunnen oproepen. | The olfactory art Installation Atmos Spheres contain scents and symbols that can evoke similar (universal and archetypal) but also personal associations.
seen @Kunstkapel Amsterdam
Keramiek, wit bladgoud (13,6 kr), natuurlijke geuren, perspex, sokkels, tafel, tapisserie | Ceramics, white leaf gold (13,6 kr), natural scents, perspex, pedestals, table, tapestry
Formaat| Size: Tafel met objecten | Table with objects ø1.30 , 1. 20 h
Tapisserie | Tapestry : 1.40 b x 2.00 h
De geurkunst installatie Atmos Spheres | Ademruimtes bevat geuren en symbolen die gelijksoortige (universele en archetypische) maar ook persoonlijke associaties kunnen oproepen. | The olfactory art Installation Atmos Spheres contain scents and symbols that can evoke similar (universal and archetypal) but also personal associations.
seen @Kunstkapel Amsterdam

Gesundtheit! | Installation (2018)
(ENG) Detail of installation "Gesundheit'
materials : Ceramics, Scent, Metal frame, Wood panels, Textile, Infusion system, Vintage table, Horn, Glass container, Empty encyclopedia
Size: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
(NL) Detail van de installatie "Gesundheit'
materiaal : Keramiek, Geur (eucalyptus), frame, Hout panelen, Textiel met print, Medisch infuus systeem, Vintage tafel, Toeter, Glazen fles met geursysteem, Lege
Formaat: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
Seen @Castle Groeneveld
materials : Ceramics, Scent, Metal frame, Wood panels, Textile, Infusion system, Vintage table, Horn, Glass container, Empty encyclopedia
Size: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
(NL) Detail van de installatie "Gesundheit'
materiaal : Keramiek, Geur (eucalyptus), frame, Hout panelen, Textiel met print, Medisch infuus systeem, Vintage tafel, Toeter, Glazen fles met geursysteem, Lege
Formaat: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
Seen @Castle Groeneveld

Gesundheit | Installation (2018)
(ENG) materials : Ceramics, Scent, Metal frame, Wood panels, Textile, Infusion system, Vintage table, Horn, Glass container, Empty encyclopedia
Size: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
(NL) materiaal : Keramiek, Geur (eucalyptus), frame, Hout panelen, Textiel met print, Medisch infuus systeem, Vintage tafel, Toeter, Glazen fles met geursysteem, Lege medische encyclopedie
Formaat: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
Seen @Castle Groeneveld
Size: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
(NL) materiaal : Keramiek, Geur (eucalyptus), frame, Hout panelen, Textiel met print, Medisch infuus systeem, Vintage tafel, Toeter, Glazen fles met geursysteem, Lege medische encyclopedie
Formaat: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
Seen @Castle Groeneveld

'Gesundheit' | Detail installation (2018)
(ENG) Detail of installation "Gesundheit'
materials : Ceramics, Scent, Metal frame, Wood panels, Textile, Infusion system, Vintage table, Horn, Glass container, Empty encyclopedia
Size: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
(NL) Detail van de installatie "Gesundheit'
materiaal : Keramiek, Geur (eucalyptus), frame, Hout panelen, Textiel met print, Medisch infuus systeem, Vintage tafel, Toeter, Glazen fles met geursysteem, Lege
Formaat: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
Seen @Castle Groeneveld
materials : Ceramics, Scent, Metal frame, Wood panels, Textile, Infusion system, Vintage table, Horn, Glass container, Empty encyclopedia
Size: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
(NL) Detail van de installatie "Gesundheit'
materiaal : Keramiek, Geur (eucalyptus), frame, Hout panelen, Textiel met print, Medisch infuus systeem, Vintage tafel, Toeter, Glazen fles met geursysteem, Lege
Formaat: 1.00 m x 0,60 x H 2.00 m
Seen @Castle Groeneveld

Red Cedar | 3D Muur object | 3D wall object
(ENG) Tree of life
Materials : Wood - Ceramics- Leaf gold- Scent of Himalaya Cedar
Size: 60 x60 cm
CEDAR TREES are used in many rituals all over the world. It’s aromatic oil supports meditation. The odor of Cedar grounds, centers and connects us with its universal, scented language. In Tibet the Himalaya Cedar was used by Monks during meditation.
(NL) Levensboom
Materiaal hout, bladgoud, keramiek, geur Himalaya Ceder |
Formaat 60 x60 cm
In het vierluik Cedar Tree Heritages zien en ruiken we vier verschillende soorten cederbomen. Cederbomen hebben over de hele wereld een soortgelijke symboliek. Links van de werken kan in de buisjes de cedergeur die specifiek bij het werk hoort worden geroken. Cederbomen worden gebruikt in vele rituelen over de hele wereld. In Tibet werd de Himalaya-ceder tijdens de meditatie door monniken gebruikt.
Seen@Ministry of Finance The Hague
Materials : Wood - Ceramics- Leaf gold- Scent of Himalaya Cedar
Size: 60 x60 cm
CEDAR TREES are used in many rituals all over the world. It’s aromatic oil supports meditation. The odor of Cedar grounds, centers and connects us with its universal, scented language. In Tibet the Himalaya Cedar was used by Monks during meditation.
(NL) Levensboom
Materiaal hout, bladgoud, keramiek, geur Himalaya Ceder |
Formaat 60 x60 cm
In het vierluik Cedar Tree Heritages zien en ruiken we vier verschillende soorten cederbomen. Cederbomen hebben over de hele wereld een soortgelijke symboliek. Links van de werken kan in de buisjes de cedergeur die specifiek bij het werk hoort worden geroken. Cederbomen worden gebruikt in vele rituelen over de hele wereld. In Tibet werd de Himalaya-ceder tijdens de meditatie door monniken gebruikt.
Seen@Ministry of Finance The Hague

My Forest Gaia | Installatie (Detail)
2019
1) 'Gaia' | 3D muurobject Keramiek | 3d hanging wall object
Materiaal | materials : Geur (Den) | Boomwortel | Hars | Hout| Bladgoud | Ceramics | Scent (Pine) | Root| Resin |Wood| Goldleaf metall
Formaat| Size: : ø 65 cm H 15 cm
Orde en chaos, geven en nemen. Ook de mens is natuur en hebben we te maken met dualisme. Het is goed om te bedenken dat we vaak meer nemen dan we nodig hebben. Uit de hebberigheid eigenen we ons allerhande ‘juwelen’ toe die in de natuur te vinden zijn. Hoeveel is genoeg? # Bewuster omgaan met de natuur: # Respect voor moeder aarde. # Noodzakelijke Natuur seen @Castle Groeneveld @ Loods 6 Amsterdam
seen @Castle Groeneveld
@ Loods 6 Amsterdam
1) 'Gaia' | 3D muurobject Keramiek | 3d hanging wall object
Materiaal | materials : Geur (Den) | Boomwortel | Hars | Hout| Bladgoud | Ceramics | Scent (Pine) | Root| Resin |Wood| Goldleaf metall
Formaat| Size: : ø 65 cm H 15 cm
Orde en chaos, geven en nemen. Ook de mens is natuur en hebben we te maken met dualisme. Het is goed om te bedenken dat we vaak meer nemen dan we nodig hebben. Uit de hebberigheid eigenen we ons allerhande ‘juwelen’ toe die in de natuur te vinden zijn. Hoeveel is genoeg? # Bewuster omgaan met de natuur: # Respect voor moeder aarde. # Noodzakelijke Natuur seen @Castle Groeneveld @ Loods 6 Amsterdam
seen @Castle Groeneveld
@ Loods 6 Amsterdam

My Forest Gaia | Installatie
2019
1) 'Gaia' | 3D muurobject
Materiaal | materials : Keramiek | Geur (Den) | Boomwortel | Hars | Hout| Bladgoud
Ceramics | Scent (Pine) | Root| Resin |Wood| Goldleaf metall
Formaat | size : ø 65 cm H 15 cm)
2) 'Ravage'
Panorama foto op plexiglas | Photo on plexi glass
Formaat | size: 150 x 40 cm
3) 'Greed' | 3D object
Materiaal | materials : Keramiek | Geur (Den)| Boomwortel | Hars | Hout| Bladgoud |
Stolp | Ceramics | Scent (Pine) | Root| Resin |Wood| Goldleaf metall | Glass bell
Formaat|size : ø 20 cm H 35
Orde en chaos, geven en nemen. Ook de mens is natuur en hebben we te maken met dualisme. Het is goed om te bedenken dat we vaak meer nemen dan we nodig hebben. Uit de hebberigheid eigenen we ons allerhande ‘juwelen’ toe die in de natuur te vinden zijn. Hoeveel is genoeg? # Bewuster omgaan met de natuur: # Respect voor moeder aarde. # Noodzakelijke Natuur seen @Castle Groeneveld @ Loods 6 Amsterdam
1) 'Gaia' | 3D muurobject
Materiaal | materials : Keramiek | Geur (Den) | Boomwortel | Hars | Hout| Bladgoud
Ceramics | Scent (Pine) | Root| Resin |Wood| Goldleaf metall
Formaat | size : ø 65 cm H 15 cm)
2) 'Ravage'
Panorama foto op plexiglas | Photo on plexi glass
Formaat | size: 150 x 40 cm
3) 'Greed' | 3D object
Materiaal | materials : Keramiek | Geur (Den)| Boomwortel | Hars | Hout| Bladgoud |
Stolp | Ceramics | Scent (Pine) | Root| Resin |Wood| Goldleaf metall | Glass bell
Formaat|size : ø 20 cm H 35
Orde en chaos, geven en nemen. Ook de mens is natuur en hebben we te maken met dualisme. Het is goed om te bedenken dat we vaak meer nemen dan we nodig hebben. Uit de hebberigheid eigenen we ons allerhande ‘juwelen’ toe die in de natuur te vinden zijn. Hoeveel is genoeg? # Bewuster omgaan met de natuur: # Respect voor moeder aarde. # Noodzakelijke Natuur seen @Castle Groeneveld @ Loods 6 Amsterdam

Ceder Atlas | 3D muurobject (2017)
(ENG) Call for reflection
Materials : Wood - Ceramics- Leaf gold- Scent of Himalaya Cedar
Size: 60 x60 cm
CEDAR TREES are used in many rituals all over the world. It’s aromatic oil supports meditation. The odor of Cedar grounds, centers and connects us with its universal, scented language. In Tibet the Himalaya Cedar was used by Monks during meditation.
(NL) Call for reflection
Materiaal hout, bladgoud, keramiek, geur Himalaya Ceder |
Formaat 60 x60 cm
In het vierluik Cedar Tree Heritages zien en ruiken we vier verschillende soorten cederbomen. Cederbomen hebben over de hele wereld een soortgelijke symboliek. Links van de werken kan in de buisjes de cedergeur die specifiek bij het werk hoort worden geroken. Cederbomen worden gebruikt in vele rituelen over de hele wereld. In Tibet werd de Himalaya-ceder tijdens de meditatie door monniken gebruikt.
Seen@Ministry of Finance The Hague
Materials : Wood - Ceramics- Leaf gold- Scent of Himalaya Cedar
Size: 60 x60 cm
CEDAR TREES are used in many rituals all over the world. It’s aromatic oil supports meditation. The odor of Cedar grounds, centers and connects us with its universal, scented language. In Tibet the Himalaya Cedar was used by Monks during meditation.
(NL) Call for reflection
Materiaal hout, bladgoud, keramiek, geur Himalaya Ceder |
Formaat 60 x60 cm
In het vierluik Cedar Tree Heritages zien en ruiken we vier verschillende soorten cederbomen. Cederbomen hebben over de hele wereld een soortgelijke symboliek. Links van de werken kan in de buisjes de cedergeur die specifiek bij het werk hoort worden geroken. Cederbomen worden gebruikt in vele rituelen over de hele wereld. In Tibet werd de Himalaya-ceder tijdens de meditatie door monniken gebruikt.
Seen@Ministry of Finance The Hague

'Absint, the green fairy' | Absint , de groene fee (2017)
Ceramic | Scent of Absinth- Glass bell
18 H x 14 ø
Absint, the green fairy' is my interpretation of the effects of Absintalsem (Artemisea absinthium): the most important ingredient in Van Gogh's beloved Absint drink and many other artists from that period. Also called the 'Green fairy' because of the color and it's promise of inspiration. My inspiration for this image derives from the glorious Aveyronnaise environment with its beautiful ‘enchanting' trees. Eclectant during ‘the green hour’, the moment when the first glass of absint was enjoyed which created a magical ruffle.
Keramiek - Geur - Stolp
18 H x 14 ø
'Absint, de groene fee' is mijn interpretatie van de effecten van Absintalsem (Artemisea absinthium): het belangrijkste ingrediënt in het geliefde Absint drankje dat van Gogh en vele andere kunstenaars uit die periode dronken. Men noemde het ook wel de 'Groene fee' vanwege de kleur en omdat het zorgde voor grootse inspiratie. Mijn inspiratie voor dit beeld komt voort uit de Aveyronnaise omgeving met haar prachtige mysterieuze 'feeërieke' bomen. Eclectant tijdens het ‘groene uur’; het moment dat het eerste glas absint werd genuttigd, wat zorgde voor een schitterende roes.
18 H x 14 ø
Absint, the green fairy' is my interpretation of the effects of Absintalsem (Artemisea absinthium): the most important ingredient in Van Gogh's beloved Absint drink and many other artists from that period. Also called the 'Green fairy' because of the color and it's promise of inspiration. My inspiration for this image derives from the glorious Aveyronnaise environment with its beautiful ‘enchanting' trees. Eclectant during ‘the green hour’, the moment when the first glass of absint was enjoyed which created a magical ruffle.
Keramiek - Geur - Stolp
18 H x 14 ø
'Absint, de groene fee' is mijn interpretatie van de effecten van Absintalsem (Artemisea absinthium): het belangrijkste ingrediënt in het geliefde Absint drankje dat van Gogh en vele andere kunstenaars uit die periode dronken. Men noemde het ook wel de 'Groene fee' vanwege de kleur en omdat het zorgde voor grootse inspiratie. Mijn inspiratie voor dit beeld komt voort uit de Aveyronnaise omgeving met haar prachtige mysterieuze 'feeërieke' bomen. Eclectant tijdens het ‘groene uur’; het moment dat het eerste glas absint werd genuttigd, wat zorgde voor een schitterende roes.

Floating time | 3D wallobject
2019 |
Mixed media
Wood| Gold leaf l| Seeds in bottles | drawing/ paint on wood| Scent of pine
Size: H 80 x B 41
Hidden memories of a forest: only visible if looked for. Found in seeds, scents and in the remains of trees. Changing, golden shades. That which dies lives, that which dies gives life. Living forest, dead forest and innovative forest. Floating Time.
Mixed media
Wood| Gold leaf l| Seeds in bottles | drawing/ paint on wood| Scent of pine
Size: H 80 x B 41
Hidden memories of a forest: only visible if looked for. Found in seeds, scents and in the remains of trees. Changing, golden shades. That which dies lives, that which dies gives life. Living forest, dead forest and innovative forest. Floating Time.

Japanese cedar | 3D wall object (2017)
(ENG) My neighbour Tototree
Materials : Wood - Ceramics- Leaf gold- Scent of Himalaya Cedar
Size: 60 x60 cm
CEDAR TREES are used in many rituals all over the world. It’s aromatic oil supports meditation. The odor of Cedar grounds, centers and connects us with its universal, scented language. In Tibet the Himalaya Cedar was used by Monks during meditation.
(NL) My neighbour Tototree
Materiaal hout, bladgoud, keramiek, geur Himalaya Ceder |
Formaat 60 x60 cm
In het vierluik Cedar Tree Heritages zien en ruiken we vier verschillende soorten cederbomen. Cederbomen hebben over de hele wereld een soortgelijke symboliek. Links van de werken kan in de buisjes de cedergeur die specifiek bij het werk hoort worden geroken. Cederbomen worden gebruikt in vele rituelen over de hele wereld. In Tibet werd de Himalaya-ceder tijdens de meditatie door monniken gebruikt.
Seen@Ministry of Finance The Hague
Materials : Wood - Ceramics- Leaf gold- Scent of Himalaya Cedar
Size: 60 x60 cm
CEDAR TREES are used in many rituals all over the world. It’s aromatic oil supports meditation. The odor of Cedar grounds, centers and connects us with its universal, scented language. In Tibet the Himalaya Cedar was used by Monks during meditation.
(NL) My neighbour Tototree
Materiaal hout, bladgoud, keramiek, geur Himalaya Ceder |
Formaat 60 x60 cm
In het vierluik Cedar Tree Heritages zien en ruiken we vier verschillende soorten cederbomen. Cederbomen hebben over de hele wereld een soortgelijke symboliek. Links van de werken kan in de buisjes de cedergeur die specifiek bij het werk hoort worden geroken. Cederbomen worden gebruikt in vele rituelen over de hele wereld. In Tibet werd de Himalaya-ceder tijdens de meditatie door monniken gebruikt.
Seen@Ministry of Finance The Hague

Sweetheart | Object
2016 |
Mixed media
Ceramics | Scent (blend of rosetype essential oils)| Glass bell | Wood
Size: 40 H x 15 ø
Seen
@museum Hilversum
Mixed media
Ceramics | Scent (blend of rosetype essential oils)| Glass bell | Wood
Size: 40 H x 15 ø
Seen
@museum Hilversum

Under the surface |2D + 3D
1) Wood - drawing - pigments - Leaf gold
size: 80 x 40 cm
2) Ceramics- Mixed Scent of seaweeds
size 30 X 20 x 10
(private collection, created for Heelmeesters 2018- Stadsmuseum Harderwijk)
"Below the surface is a world only known when we dive in to it. In order to find what we are looking for, we need 'tools' to make our quest visible. Sometimes we need to change perspective or merge visions to get a clear vision. Just as nuclear substance is bound to a medicine, a means and thereby locates the disease, scent can bring back forgotten memories. "
size: 80 x 40 cm
2) Ceramics- Mixed Scent of seaweeds
size 30 X 20 x 10
(private collection, created for Heelmeesters 2018- Stadsmuseum Harderwijk)
"Below the surface is a world only known when we dive in to it. In order to find what we are looking for, we need 'tools' to make our quest visible. Sometimes we need to change perspective or merge visions to get a clear vision. Just as nuclear substance is bound to a medicine, a means and thereby locates the disease, scent can bring back forgotten memories. "

Under the surface | 2D + 3D
1) Wood - drawing - pigments - Leaf gold
size: 80 x 40 cm
2) Ceramics- Mixed Scent of seaweeds
size 30 X 20 x 10
(private collection, created for Heelmeesters 2018- Stadsmuseum Harderwijk)
"Below the surface is a world only known when we dive in to it. In order to find what we are looking for, we need 'tools' to make our quest visible. Sometimes we need to change perspective or merge visions to get a clear vision. Just as nuclear substance is bound to a medicine, a means and thereby locates the disease, scent can bring back forgotten memories. "
size: 80 x 40 cm
2) Ceramics- Mixed Scent of seaweeds
size 30 X 20 x 10
(private collection, created for Heelmeesters 2018- Stadsmuseum Harderwijk)
"Below the surface is a world only known when we dive in to it. In order to find what we are looking for, we need 'tools' to make our quest visible. Sometimes we need to change perspective or merge visions to get a clear vision. Just as nuclear substance is bound to a medicine, a means and thereby locates the disease, scent can bring back forgotten memories. "

Ode to Siebold
Detail of Installation for Japan museum Sieboldhuis Leiden | Museumnight 2018
Mixed media
Ceramics | Scents (Perfume of Siebolds Court journey) | Vitrine | VIDEO ART (by Puck van Biemen)
"If for the first time an observation is bing made of something that has never been seen before, many questions raise. "What is it, how does it work, where does it come from?" Siebold could have asked himself these questions when he traveled through Japan. His encounters with the population, but also the flora and fauna were, after all, unique: the many specimens he received were first described in his Flora and Fauna Japonica. By creating an installation inspired by various elements from the collection, a similar experience can take place: what is it, how does it work and where does it come from? "
Mixed media
Ceramics | Scents (Perfume of Siebolds Court journey) | Vitrine | VIDEO ART (by Puck van Biemen)
"If for the first time an observation is bing made of something that has never been seen before, many questions raise. "What is it, how does it work, where does it come from?" Siebold could have asked himself these questions when he traveled through Japan. His encounters with the population, but also the flora and fauna were, after all, unique: the many specimens he received were first described in his Flora and Fauna Japonica. By creating an installation inspired by various elements from the collection, a similar experience can take place: what is it, how does it work and where does it come from? "

MOOD FOOD - Brain Perfume _ Claudia De V
2016 | Object
Mixed media
Ceramics | Scent of Bergamot | Metal funnel| Plastic tubes
Size : H 22 x ø 30 cm
seen
@Museum Hilversum (2016)
Mixed media
Ceramics | Scent of Bergamot | Metal funnel| Plastic tubes
Size : H 22 x ø 30 cm
seen
@Museum Hilversum (2016)

SIGNS | 3D muurobject
2018 |
Wood - Ceramics - Leaf gold - Lavender Hydrolat specimes
size: 60 x60 cm
(private collection, created for 'Heelmeesters 2018 stadsmuseum Harderwijk)
"The pathologist looks at the 'world' through a different pair of glasses. He is a researcher of a microcosm, on a cellular and molecular level. Through cell research and tissue biopsies, the pathologist can discover disruptors of cell metabolism; searching for signs such as deviations in patterns and changes in cell shapes. A school of fish moves in a harmonious pattern. A school of fish has emergent properties, which the fish do not possess individually; due to interaction, properties and patterns arise and through collaboration complex tasks can be performed. Body cells are related in the same way. Our personal microcosm is also subject to these laws of nature.”
Wood - Ceramics - Leaf gold - Lavender Hydrolat specimes
size: 60 x60 cm
(private collection, created for 'Heelmeesters 2018 stadsmuseum Harderwijk)
"The pathologist looks at the 'world' through a different pair of glasses. He is a researcher of a microcosm, on a cellular and molecular level. Through cell research and tissue biopsies, the pathologist can discover disruptors of cell metabolism; searching for signs such as deviations in patterns and changes in cell shapes. A school of fish moves in a harmonious pattern. A school of fish has emergent properties, which the fish do not possess individually; due to interaction, properties and patterns arise and through collaboration complex tasks can be performed. Body cells are related in the same way. Our personal microcosm is also subject to these laws of nature.”

Met mijn kunst onderzoek ik de psychologische effecten van geuren. Geur in historische of culturele context, als individuele of universele geurbeleving. De impressie hiervan is leidend is voor de keuze van het materiaal. Was dit voor eerder werk keramiek in combinatie met mixed media nu hebben zachtere materialen in combinatie met fotografie mijn focus.
Maak met mijn geurkunst een plek om te ontspannen of te ontmoeten. (Zo werkt dat).
De geurkunst kan ook worden ook geplaatst op locatie. Op de projectpagina vindt je meer informatie.
Geurkunst kopen? Je bent van harte welkom in mijn studio.